Isrosens bilder

Mina sibiriska katter mm.

2012-04-17

Rapport från utflyttade kattungar.



Rapporter från dom utflyttade kattungarna börjar komma och allt väl på alla fronter. Så här skriver Sia (Sijanije) bl.a.via sin sekreterare Eva. =

Jag har provat turbo-växeln här i vardagsrummet och lekt inte snudda golvet via soffor och bord i hög fart, det var kul. Börjar se mig omkring mer också, det är ett stort hus det här!! Idag har det varit en spännande dag, jag hittade ett jättefint klätterträd!! Det var planterat i en stor kruka med jord i, oj vad kul det var att sprätta bort jorden och sen jaga runt med den på golvet!! Matte försökte hindra mig, men jag hade inte tid med henne utan ville ju tillbaka upp i krukan och sprida mer jord. Då gick hon ut i köket och skivade upp en citron och stack ner skivorna i jorden. Usch!!! Efter ett tag kom jag på att man kunde peta bort de där skivorna men matte såg mig.--Bild visar Sia och trädet samt mitt eget sista närfoto på Venus med matte fotografen som spegelbild i ögonen.

E-o= Raporto pri travivajxoj de la katidoj en la novaj hejmoj. Sia trovis arbon por ludi -vidu bildon, kaj alia bildo Venus proksime fotita de mi kun spegula bildo de la fotisto en ambaux okuloj. -- Mi skribos pli en esperanto se mi havos indikojn ke iuj legos.





4 Comments:

At 18:12, Anonymous Ene said...

Kara Ingrid
Mi plezure legas kaj tre sxatas Vian amindan blogon.
Belegaj katoj.
Kisu Viajn katojn kaj Mustu sendas ronronojn.
Kore, Ene kaj Mustu

 
At 21:54, Blogger Ingrid Näsholm said...

Dankon Ene. Vi estaS LA UNUA ESPERANTLINGVA KOMENTO MI HAVUIS kaj mi jam havis tradukoj dum monatoj. Do mi dauxrigos kaj pli detale.
Amike Ingrid.

 
At 13:31, Anonymous Inariälskarna said...

Vilken rolig läsning !!!
Ja, det verkar gå bra för Aikos små bebisar !!
Hur reagerar hon nu när de små är utflyttade ?

Stoora kramar <3

 
At 00:08, Anonymous Ida och Kitsune said...

Jättemysig närbild och roligt att se hur det går för Kitsunes halvsyskon!

 

Skicka en kommentar

<< Home