Isrosens bilder

Mina sibiriska katter mm.

2007-07-04

Fortfarande 4 pigga.

Jag som hade förberett allt så noga men Bia lurade mig. Plötsligt var hon försvunnen fastän dörrarna ut var stängda. I går gömde hon sig i höggräset under bordet i rasthagen och tog sig en tupplur. Jag trodde det var bara för en tupplur även denna gång. Men efter att sökt igenom lägenheten frågade jag Csilla-katten var Bia kunde vara och hon nosade och lyssnade mot underdelen av Åkes säng där det var så mycket saker stoppade att det inte borde kunna komma in någon katt. När jag flyttade4 på den sista kartongen . Jo där var hon men låg det inte något bredvid henne. Jo en unge !!! och ännu en. Jag bar bådfa till kattkojan som jag gjort iordning men som inte dugt. När jag gick tillbaka för att hämta Bia låg där en helt nyfödd blöt kattunge med sin moderkaka bredvid. Jag torkade av den nya och bar den till dom andra under tiden åt Bia upp moderkakan och kom efter. Hon verkade nu nöjd att ha ungarna i kojan och en halvtimme senare så föddes en 4de kattunge, helt utan komplikationer. Bia vill dock inte att jag skall lyfta ungarna igen för att hon blir rädd att jag skall flytta dom. Hjälpa sista med ljusare huvud att finna spene var dock ok. Nu diar alla utan att jag födelsevägt dom eller vet vem som är nr 1 eller 4 om det är hannar eller honor och ev färgteckningar utom ryggarna och huvudet.
Ungarna och mamma mår bra och det är huvudsaken. Det är bara 1½ timme sean sista ungen föddes så dom behöver lite ro. I kväll skall jag undersöka dom lite närmare. Vem vet det kan ju komma fler. Bia har dock skött allt förträffligt själv. Bilder kommer i morgon.